Jobb på äldreboende

   

Jag och Anton gick hem från festen rätt tidigt igår. Vi orkade inte riktigt stanna kvar, då det inte var särskilt roligt. Dock hoppas jag att Cissi (födelsedagsbarnet) hade det jävligt roligt för det förtjänar hon! Vi gjorde inte så mycket när vi kom hem, förutom att baka en misslyckad kladdkaka som inte var så god igår men var god idag. Dessutom mös vi och jag målade mina naglar svarta (bild). Myyys!

Igår fick jag även ett sms från en chef på ett äldreboende som jag tidigare sökt jobb på. Hon skrev att det fanns en ledig plats till mig och att jag kunde börja arbeta idag. Visst tänkte jag! Jag var där för några timmar sedan och det var faktiskt helt okej. Mina arbetskamrater är sjukt roliga och att ta hand om de gamla innebär bara att vara social, spela spel och sådant. De ordinarie vårdarna gör det andra sakerna som att hjälpa dem, mata etc. Dessutom är jobbet bara på söndagar i 2-3 timmar så det är chill. Det är inget "wow" jobb men det är alltid något^^

Nu tänkte jag vara lite social mot min älskade pojkvän. Han var så söt när jag kom hem, "jag har saaaaknat dig älskling!". Puss på honom!


Kommentarer

Postat av: Felicia

sv: hahah, jag vet... men jag var desperat, min utväxt var förjävlig :P

2012-02-05 @ 19:31:38
URL: http://hardluckwoman.webblogg.se/

Comment:

Who the fuck?:

URL:

Comment:

Trackback