Artonårsdagen - Världens finaste vän

Dagen som man har längtat så jävla mycket efter är här! Äntligen är jag 18 bast och vuxen rent juridiskt. Jag får fytta hemifrån, jag kommer in på krogen, jag får köpa alkohol på ICA, jag får köpa saker över internet men det viktigaste av allt - om jag gör något olagligt så åker jag in ;)

Hittils har jag bara kunnat unna mig en festivalbiljett i födelsedagspresent. Men jag får säkerligen fler när jag och min söta lillebror firas tillsammans den 9:e Juni. Jag har blivit grattad av de närmaste och jag tackar för allt. De gulligaste grattishälsningarna kommer nog från pojkvännen och världens bästa Felicia. I hennes blogg kan ma läsa detta;

"Josefine Karlsson är en mycket fin människa. Sedan andra dagen på gymnasiet då det visade sig att vi har samma musiksmak så har hon funnits vid min sida och förgyllt såååå många av mina dagar - både i skolan och utanför. Jag vet inte hur många gånger vi spenderat hela lektioner åt att dregla över bilder på Jon Bon Jovi eller hur många timmar vi spenderat åt att klaga på livet och allt som hör till. Det var Josefine som fick mig att börja lyssna ordentligt på Hardcore Superstar (vilket jag är evigt tacksam för, haha!) och hon är nog den enda som delar min kärlek till Bryan Adams.

Förutom musiken så har det märkts att vi även har samma klädstil. Vad jag vet så har vi (än så länge) likadana röda byxor och linnen från Primark, t-shirts från Gina Tricot, zebraklänningar från H&M och till och med likadana träningsbyxor! Great minds think alike ;) Josefine är dock en brud med väldigt mycket beslutsångest, samtidigt som hon är väldigt impulsiv. Förra året klippte hon håret kort, men ångrade sig en vecka senare. Ungefär hela året har hon gnällt över hur mycket hon saknar sitt långa hår... Ofta har det också hänt att hon köper ett klädesplagg och lämnar tillbaka det dagen efter, och ibland så får hon rejäl ångest så fort hon går ut ur butiken. Jag har dessutom fått en hel del desperata sms där hon frågar om hon ska färga håret svart eller blont eller rött eller brunt eller rosa, och på en vecka skulle hon lätt kunna testa på alla dessa. Bestäm-dig-någon-gång-kvinna! Saken är dock att hon antagligen skulle passa i exakt vilken hårfärg som helst, vilket egentligen är helt galet!

Josefines humor är också helt jävla amazing. Hon kan alltid få mig att skratta, ibland skrattar jag med henne men nästan ännu oftare skrattar jag åt henne och hennes konstiga kommentarer. Hennes skratt smittar av sig rejält Josefine är helt enkelt ett riktigt lyckopiller, och idag fyller hon arton år.

Josefine, Josse, José, Jossie, min fina vän; ha en grymgrymgrym jävla artonårsdag, men sup inte skallen av dig nu bara! Lots of love to you :*
"

Josefine Karlsson blev måttligt tårögd av detta. Hon är nog den finaste vännen jag har och jag hoppas vi håller ihop länge.  Fan vad jag älskar den bruden, alltså! ;)


Kommentarer

Postat av: jessica

alla hästar är ju inte stora och läskiga? ;) finns ju hästar som är små som vissa hundraser, haha!



förstår inte heller varför jag är så feg. :s



ja det finns det, och det att katter rivs och bits är ju inte sant heller, för det är ju inte alla katter som gör det som sagt. :) hundar kan ju vara riktiga bitchar också, hoppar, bits och ja.. skäller? haha..

2012-05-25 @ 14:18:58
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du ju för go flisan ..du beskriver precis jossan så perfekt :)

2012-05-25 @ 14:52:12
Postat av: Felicia

Ja, vi ska hålla ihop även när vi är 85-åriga gamla kärringar som fortfarande inte har hittat den perfekta röda hårfärgen. Tro inte att du kommer slippa mig bara för att vi slutar skolan nästa år, så lätt kommer du inte undan ;) Och tack för att du står ut med mig <3

2012-05-25 @ 15:37:26
URL: http://hardluckwoman.webblogg.se/
Postat av: mamsen

Jag undrar om hon någonsin kommer att hitta DEN rätta röda! XD

2012-05-25 @ 19:03:32

Comment:

Who the fuck?:

URL:

Comment:

Trackback