"God! You must learn them rock n roll"

Jag har snart varit på den här praktiken i 4 veckor och det har varit mer eller mindre skit. Arbetsuppgifterna har aldrig varit roliga men jag har haft underbara och roliga medpraktikanter. Utan dem hade jag aldrig stannat och gjort dessa skituppgifter, utan jag hade helt klart sökt annan praktik. Denna vecka fick vi även en till medpraktikant, kommer från Kalmar och ska praktisera i 2 veckor. Redan första dagen började hon klaga på hur tråkigt det var och idag fick vi reda på att hon ska söka annat. Haha, om hon inte klarar 2 veckor...hur ska vi då klara 9? Skitpraktik!

Förutom praktiken och det dystra vädret så är livet underbart. Idag har jag varit tillsammans med Anton i 10 månader och jag älskar honom mer för varje dag. Han har skaffat glasögon och är så grymt söt i dem! Han gillar dem inte men ändå springer han runt och skriker HD när han har på sig dem. Men jag förstår honom. Från att se dåligt till att se helt utmärkt måste vara en underbar känsla. Jag har också dålig syn, värre än honom och så fort jag tar av mig linserna (vilket inte blir så ofta) så ser jag inte ett piss. En människa på 2 meters avstånd får svarta hål till ögon och mun. Jag är grymt glad över att det finns hjälpmedel till oss synskadade xD

Annars taggar jag till sommaren - Madeira, jobb, Bruce Springsteen, Rockstad:Falun och allt där i mellan. Nu får sommaren ta och komma!



Kommentarer


Comment:

Who the fuck?:

URL:

Comment:

Trackback