Halleluja!

Jag är verkligen inte troende på något som helst sett och det är inte ofta jag besöker kyrkan. Och om jag går dit är det inte för att dra en bön, utan de är antingen för att gå på brölopp, dop eller begravningscermoni.  Det var länge sedan jag var i kyrkan och vid det tillfället skulle min pappas kusin döpa sin son. Gulligt var det men tillslut blev jag döless på prästens eviga tjat om något som inte ens finns. Självklart satt jag kvar på min plats men jag hade lust att gå därifrån. Idag fick jag uppleva samma sak, tillsammans med Anton, och denna gång skulle Antons söta kusin Eneas döpas. Jag kände samma sak denna gång men samtidigt var det något som drog i min uppmärksamhet hela tiden. Utifrån släkt och vänner till Eneas så var det även en skolklass där som hade lektion. Eftersom att jag inte visste att det fanns kyrkskolor så blev jag fascinerad och förvånad. Barn som går i skolan även på helger! Halleluja...jag är glad att mina föräldrar inte är troende i den nivån så att de antog mig till en sådan skola. Haha! x]

Just nu är jag hemma hos Anton och har precis ätiti lunch. Pojken är ute och övningskör med sin styvfar, haha...lite nervös är han nog. Medan han är ute ska jag umgås lite med hans mamma...hon håller på och syr sängkläder till en docksäng. Snacka om kreativ! x]


Kommentarer

Postat av: S O F E N - rock/photo/life

SV: Nej fan, älskar henne. Så jävla party :D



Ja.. tiden bara rinner iväg.. haha.

2012-03-12 @ 13:35:05
URL: http://femteandetaget.blogg.se/

Comment:

Who the fuck?:

URL:

Comment:

Trackback