Sabaton, I love you


Sabaton. Antons favoritband. När jag först hörde dem så tyckte jag att de enbart var skrik och att musiken lät precis som alla de andra banden i den genren. Jag kunde absolut inte tänka mig att lyssna på dem och varje gång Anton försökte spela upp deras låtar så gick jag därifrån. Jag ogillade verkligen den snabbare och hårdare musik för bara några månader sedan. Men nu den senaste veckan har det vänt om. Ständigt har jag lyssnat på Sabaton och jag kan inte få nog. Jag har upptäckt det där soundet som gör dem så unika och så grymt jävla bra. Jockes brummande och hårda röst, deras underbara texter och underbara sound har fastnat i mig. Med andra ord så har jag blivit riktigt jävla kåt på Sabaton. Det bästa är att jag kommer få se dem några gånger framöver, speciellt på Rockstad: Falun!

Idag är det ledighet som står på schemat. Jag har inga lektioner på tisdagar så jag är alltid ledig de dagarna, så underbart skönt. Än så länge har jag ätit frukost med Anton och spelat tråkigt mobilspel. Jag tänkte plugga lite nu innan jag sticker iväg och möter upp min kommande praktikplats för en fika. De lät jättepositiva när jag frågade om praktikplats men ändå så är jag lite nervös, hehe ^^

Kommentarer

Postat av: S O F E N - rock/photo/life

SV: Haha, ja, du borde fan köpa en biljett. Sista chansen i livet lixom C:



Haha, jag älskar maggios låtar. :>

2012-03-13 @ 14:00:30
URL: http://femteandetaget.blogg.se/
Postat av: Johan besökare

dom är fan bäst =D

2012-03-20 @ 21:53:36
Postat av: Johan besökare

jag lär åka till rockstad Falun sommar:) va bra tag sen nu ! Sabaton är sjukt bra live band!

2012-03-22 @ 09:23:59

Comment:

Who the fuck?:

URL:

Comment:

Trackback