Betyg är inte det viktigaste i livet

Jag är inte den som bryr mig särskilt mycket om mina betyg. Jag är inte den som gråter om jag får VG istället för MVG. Jag är inte den som planerar mitt liv efter skolan och bra betyg. Utan jag är den som gör mitt bästa i skolan. Jag ser till att åtminstone inte få IG i något ämne och om det verkligen är så att jag vet att jag kan få bättre betyg i ett ämne som är värt att kämpa för så gör jag det. Annars så gör jag det jag ska göra i skolan och låter betygen komma som ett brev på posten. Jag tycker att det är dumt att kämpa för något som inte kommer betyda så himla mycket senare. Om man tar ett exempel så är det ju inte så ofta en chef för ett företag ber dig ta med dina skolbetyg när du ska på arbetsintervju. De betygen du hade då visar knappast den kunskapen du har nu, den kan ha förbättrats eller försämrats ;)

Jag fick mina betyg för den här terminen igår av min lärare per sms. Det är jätteskönt att kunna ha en sådan kontakt med mentorn, hon har till och med comviq...puss på det! Det var spännande att få se då jag faktiskt inte hade en jävla aning om vad jag skulle få i betyg, haha. Betygen var som vanligt; G i de kurserna man verkligen hatar, VG i de man faktiskt är lite intresserad av och MVG i de som verkligen betyder något. Att få MVG i Foto B var grymt skönt att se, det var ju faktiskt något jag hade som mål. En sak var dock väldigt konstigt, en sak som jag blev väldigt förvånad över. Jag fick MVG i Kultur- och konstanalys! En kurs som jag verkligen hatade, en kurs som verkligen vara meningslös. Jag var inte engagerad ett dugg och uppgifterna jag lämnade in var slarvigt gjorda. Det skulle vara jävligt roligt om läraren har satt fel betyg, man tackar, bockar och bugar! x]
                                                 



Hur känner ni för betyg och sådant skit? :D


Kommentarer

Postat av: Ebba | PHOTOGRAPHY

Sv; tack! Jo det är sant , det finns ju flera matcher att vinna ;)

2012-05-09 @ 16:16:10
URL: http://eebbaaa.blogg.se/
Postat av: karin

Nejdu, verkligen inte.. Synd att vara tjej ibland! haha..



Gud vad kul med MVG! Speciellt i foto då jag också hoppas på bra betyg där ;) Grattis

2012-05-09 @ 16:35:19
Postat av: H J J O N S S O N

- Hihi, det tycker jag också om! :D

2012-05-09 @ 16:46:11
URL: http://hjjonsson.blogg.se/

Comment:

Who the fuck?:

URL:

Comment:

Trackback